Kütahya Çinileri:  1   2   3                                                                                          
  Anasayfa Klasik İznik Çinileri Klasik Kütahya Çinileri Kütahya Çinileri Milenyum Kütahya Çinileri Takılar

Elyapımı Promosyonlar

Panolar

iletişim

  Milenyum Kaseler

 

 

Yenilenmiş Klasik Kaseler  sayfamızı ziyaret edebilirsiniz..

 

 

 

 
Firuze Kase
3115-1  
   

 

 


 
Çini Kaseler
1300  
   
   


 
Çini Kase
1302-1  
   

   

 

 

Hamam Kase

1336-1  
   

   

 
Hamam Kase
1331-1  
   

   

 
Kase
1301-1  
   

   

 
Rölyefli Kase
1321-1  
   

 

 
Kase
1304-2  
   

 

 

 
Kase
1304-2  
   

 

  Çini Kase 1304-1  
     


  Çini Kase 1304-1  
   

 

 

   
     

 

 

 

Yenilenmiş Klasik Kaseler  sayfamızı ziyaret edebilirsiniz..

 
  Renkli Kütahya Çini Kaseleri  7cm 12cm 15cm 20cm Kaseler   
 
 

 

 

Mine Hediyelik

Tel: +90 212 458 36 57

 Faks: +90 0212 458 36 57

Mobil +90 (532) 597 06 78 (Whatsapp)

 

Copyright © Mine Hediyelik All rights reserved.

Mobil sürüme geçmek için tıklayınız.

 

Kütahya şehrinin kurucusu olan Frigler’in ( Frigyalılar ) çanak, çömlek yaptıkları ve bunları süsledikleri bilinmektedir. Kütahya’da bu sanata ilgi Romalılar, Bizanslar, selçuklar zamanında sürülmüştür. İlk osmanlı çinileri XIV. Yüzyılda İznik’te yapılmaya başlamıştır. Kütahya bu dönemde çinicilikte ikinci merkezdir. İznik çiniciliği XVII yüzyılda gerilemiş ve yerini Kütahya çiniciliğine bırakmıştır. Kütahya çiniciliğinde süsleme sanatı , dokuma motiflerinden esinlenerek geliştirilmiştir. Bu süslemeler; iç içe geçmiş dal, yaprak şekilleri ve geometrik şekillerdir. Kütahya da XIV. Ve XV. Yüzyıllarda ilk Osmanlı çinileri çömlekçi kili olan kırmızı hamurdandır. Bu teknik Kütahya çiniciliğinde önemli bir aşamadır. Sıraltı tekniğinde mavi, kobalt mavisi (lacivert), beyaz renkler kullanılmış ve çiniler ak hamurundan yapılmıştır. Kütahyaspor rengini bu çinilerden almıştır. Süsleme olarak daha çok küçük çiçekler, damarlı yapraklar, ince dallar , “S” biçimli motifler , kanca yapraklar kullanılmıştır. XVI. Yüzyılın ikinci yarısında büyük gelişme gösteren Kütahya çiniciliği, kendine özgü renklerle İznik çiniciliğinden ayrılır. Bu renkler sıraltında kobalt mavisi , firuze, çalık yeşili katılarak oluşturulmuştur. Kimi ustalar karışımlara başkalarına öğretmedikleri için bazı renkler günümüzde elde edilememektedir. XVII. Yüzyılda Kütahya, Osmanlı Çiniciliğinin merkezi olmuştur. Evliya Çelebi Seyahatnamesinde Kütahya da o dönem 34 çini atölyesi olduğunu yazmaktadır. Bu yıllarda İstanbul’da Kütahya da ve diğer şehirlerde pekçok camii ve bina Kütahya çinileri ile süslenmiştir.
Günümüzde Kütahya da pek çok çini imalathanesi vardır. Ayrıca çok sayıda yazma ve süsleme atölyeleri bulunmaktadır. Son zamanlarda bazı çiniciler tarafından yeni motifler denenmekte, Selçuklu desenleri stilize edilerek kullanılmaktadır. Ayrıca yeni bir teknik olan seramik kabartma tekniği uygulanmaktadır.
Kütahya çini atölye ve fabrikaları, satış mağazaları, pazarlama kuruluşları, Kız Meslek Lisesi ve Endüstri Meslek Lisesi çinicilik çalışmaları ,Anadolu Üniversitesi Kütahya Meslek Yüksek Okulu Seramik Bölümü, vb. gibi kuruluşları ile yurdumuzun gelişmiş tek çini merkezidir.